RockFrogs
2013 - 2018
In samenwerking met:
Jerry Rijstenbil / Fablefactory
Illustraties: Cindy Philippo
Animatie: Studio05
Albert Heijn
De RockFrogs ontstonden toen Jerry Rijstenbil van Fablefactory het idee had om een tegengeluid te brengen op de zoete kindermuziek die je al zo veel hoort. Superleuk, maar het werd ook wel eens tijd voor stoere rockmuziek die zowel kinderen als hun ouders tof vinden. Samen ontwikkelden we de RockFrogs van story en characters tot compleet entertainment merk. RockFrogs werd in licentie verkocht aan Albert Heijn en was daarmee het eerste kidsmerk dat werd ingezet voor de marketing van gezondere voeding.
RockFrogs in het kort:
“De RockFrogs is de populairste rockband van de hele Kikkerwereld. Rocky, Boney, Becky en Ramyo crossen in hun bus rond om overal op te treden. Onderweg ontmoeten ze fans uit verschillende culturen en leren ze dat echt stoere kikkers genoeg bewegen en gezonder eten zodat ze genoeg energie hebben om te rocken.”
​
De RockFrogs waren te zien op allerlei producten van het AH huismerk. Daarnaast beleefde Rocky, Boney, Becky en Ramyo allerlei avonturen. Ik schreef verhalen voor o.a. een online animatieserie en strips in het maandelijkse magazine Allerhande. Maar de RockFrogs traden ook live op. We creëren een interactieve mini-musical verpakt als rockconcert. De creativiteit en vindingrijkheid van de doelgroep De karakters rocken erop los en stimuleren kinderen o.a. met knutselacties om gezonder te gaan eten. Want, wie gezond eet en daarnaast genoeg beweegt heeft genoeg energie om te rocken!