top of page

Rock Frogs

Jerry Rijstenbil van Fablefactory had het een wel beetje gehad met de bekende, zoete kindermuziek. Hij vond dat het tijd was voor een tegengeluid: De RockFrogs, met stoere rockmuziek voor zowel kinderen als hun ouders.


De RockFrogs: gezond eten is lekker rocken

Samen ontwikkelden we De RockFrogs, van verhaal tot karakters, tot een compleet entertainmentmerk. De RockFrogs werd in licentie verkocht aan Albert Heijn en was daarmee het eerste kindermerk dat werd ingezet voor de marketing van gezondere voeding.


De RockFrogs in het kort:


“De RockFrogs is de populairste rockband van de hele Kikkerwereld. Rocky, Boney, Becky en Ramyo crossen in hun bus rond om overal op te treden. Onderweg ontmoeten ze fans uit verschillende culturen. Ze leren dat stoere kikkers genoeg bewegen en gezond eten, zodat ze genoeg energie hebben om te rocken.”

De RockFrogs verschenen op allerlei huismerkproducten van Albert Heijn.


Verhalen, optredens en knutselacties

Verder beleefden Rocky, Boney, Becky en Ramyo allerlei avonturen. Ik schreef daarvoor de verhalen. Bijvoorbeeld voor een online animatieserie en voor strips in het maandelijkse magazine Allerhande. En De RockFrogs traden zelfs live op: we maakten een interactieve mini-musical, verpakt als rockconcert.

Tot slot bedachten we allerlei knutselacties, waarmee kinderen knutselden op ‘De RockFrogs manier’, en via dat knutselen uiteindelijk uitkwamen op gezondere voeding. Want: wie gezond eet en genoeg beweegt, heeft genoeg energie om te rocken!

Met rockende dank aan:

  • Jerry Rijstenbil / Fablefactory

  • Illustraties: Cindy Philippo

  • Animatie: Studio05

  • Albert Heijn

2013 - 2018

bottom of page